Inmatriculari Auto
S-au mărit amenzile pentru lipsa rovinietei
În această săptămână, preşedintele României a promulgat, prin decret prezidenţial, legea privind modificarea amenzilor în cazul şoferilor care circulă fără rovinietă , actul normativ corectează un document guvernamental din 2002și actualizeazăvaloareaamenzilor pentru lipsa rovinietei valabile. Majorareaacesteia a fost motivată prin faptul că o actualizare a amenzilor nu s-a mai făcut de 12 ani, deși din 2010 şi până în prezent, rovinieta s-a scumpit cu 20%. Astfel că amenda contravenţională pentru autoturisme este acum de minimum 275 de lei, în timp ce pentru vehicule de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mică de 3,5 tone suprataxa este de minimum 950 de lei şi de maximum 1.900 de lei.
În cazul autoturismelorde marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, dar mai mică de 7,5 tone, amenda este minimum 1.550 de lei şi de maximum 3.100 de lei.O altă categorie sunt camioanele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 7,5 tone, dar de cel mult 12 tone, aici amenda va fi de acum de minimum 2.750 de lei şi de maximum 5.500 de lei, în timp ce pentru vehiculele cu masa totală maximă autorizată mai mare de 12,0 tone, cu maximum 3 axe, suprataxa pentru neplata rovinietei este de minimum 3.550 de lei şi de maximum 7.100 de lei.
Cea mai mare amendă va fi la categoria TIR, cota minimă fiind de 5.950 de lei, iar cea maxima atingând 11.900 de lei. Autocarele vor achita suprataxa de minimum 2.750 de lei şi de maximum 5.500 de lei.
Purtătorul de cuvânt al Minsterului Transporturilor, a declarat că aceste amenzi îi vizează în special pe transportatorii care nu plătesc aceste taxe.
„După cum se vede, amenda în cazul autoturismelor creşte cu numai 25 de lei. Probleme avem cu transportatorii care nu îşi achită aceste taxe, mai ales că ei strică cel mai mult calea de rulare din cauza greutăţilor mari. Aici amenda creşte de câteva ori. Vreau să subliniez că scopul nostru nu este să dăm amenzi pentru că acestea se duc la bugetul de stat. Mai exact, scopul nostru este să încasăm taxele, deoarece acestea ajung la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), iar banii pot fi folosiţi la repararea sau chiar îmbunătăţirea infrastructurii rutiere”.